Gmina Hrubieszów - Skarb Czarnoziemu - Wycieczka do Sandomierza

Wycieczka do Sandomierza

07 czerwca 2024 roku odbyła się wycieczka do Sandomierza. Uczestnikami byli uczniowie klas IV- VIII. Celem wycieczki było odkrycie uroków tego popularnego wśród turystów miasta.
Pierwszym punktem był rejs statkiem po Wiśle. Z pokładu podziwialiśmy sandomierskie wzgórza. Po drodze zobaczyliśmy Ucho Igielne - Furta Dominikańska to wąskie przejście przypominające kształtem ucho igły do szycia.

Następnie udaliśmy się na rynek, gdzie obejrzeliśmy wystawę Świat Ojca Mateusza. W kamienicy przy ulicy Rynek 5 znajduje się oryginalna scenografia jak w serialu tj. wiernie odwzorowane wnętrze serialowej plebanii, gabinet biskupa, komisariat i nawet cela w areszcie z zatrzymanym leżącym na pryczy.
W pomieszczeniach są figury woskowe bohaterów serialu.
Potem poszliśmy do Bramy Opatowskiej z XIV wieku, skąd podziwialiśmy panoramę miasta. Kolejnym punktem wycieczki była Zbrojownia Rycerska. Tutaj chętne osoby mogły się ubrać w stroje rycerskie. Zobaczyliśmy też kolekcję broni białej( miecze, topory, włócznie, piki, halabardy) oraz salę tortur. Następnym punktem zwiedzania była Podziemna Trasa Turystyczna, czyli lochy sandomierskie. Marsz zespołem dawnych miejskich piwnic i składów zakończył się pod budynkiem ratusza.
Z rynku chętne osoby przeszły do gotyckiej Bazyliki Katedralnej wzniesionej w 1360 roku. Wnętrze kościoła zachwyciło nas bogatym wystrojem.
Po wyczerpującym zwiedzaniu był czas na obiad oraz chwilę relaksu na sandomierskim rynku i zakup pamiątek.
Zachwyceni urokiem tego miasta wsiedliśmy do autokaru i udaliśmy się w drogę powrotną do Husynnego.
Opiekę na wycieczce sprawowały panie: Magdalena Orzechowska, Monika Wołos, Agnieszaka Łaszkiewicz- Chrastina i Beata Edelman

Przydatne linki

Jeżeli znalazłeś błąd na tej stronie bądź masz uwagi dotyczące jej funkcjonowania napisz na adres: sekretariat@hrubieszow-gmina.pl

Nota informacyjna

Informacje opublikowane w niniejszym serwisie pochodzą ze wszystkich jednostek organizacyjnych Gminy Hrubieszów. Za prawidłowość informacji odpowiedzialność ponosi konkretna jednostka, która opublikowała informację lub jest zobligowana do jej publikacji.

Wszelkie przepisy prawa podane na tej stronie mają charakter informacyjny i nie stanowią wykładni prawa.